هر چیزی در جامعه شکل بگیرد، دانشجو در آن نقش اساسی دارد

هر چیزی در جامعه شکل بگیرد، دانشجو در آن نقش اساسی دارد
شناسه خبـر : ۱۰۸۲۵۶ چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) گفت: دانشجو موذن جامعه است، یعنی هرچیزی که در جامعه شکل می‌گیرد و ایجاد می‌شود دانشجویان در آن نقش اساسی داشته‌اند.

به گزارش گروه استان‌های موج خبر، حسن مروتی، رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)، در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: بصیرت سیاسی و توانمندی علمی سر لوحه کار ما در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) بوده است.

وی تصریح کرد: با آمدن بیماری کووید ۱۹ فهمیدیم که دانشگاه بدون دانشجو اصلا فایده‌ای ندارد و بی‌رونق و سوت و کور است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: دانشجو موذن جامعه است، یعنی هرچیزی که در جامعه شکل می‌گیرد و ایجاد می‌شود دانشجویان در آن نقش اساسی داشته‌اند.

مروتی اضافه کرد: توانمندی علمی به همه ما یادآور می‌شود که برای چه چیزی دور هم جمع شده‌ایم و چه وظیفه‌ای برعهده داریم. دانشجویان در دوران طلایی دانشجویی توانمندی علمی پیدا می‌کنند، که چشم و امید یک کشور به این توانمندی علمی است.

حجت الاسلام امین فتاحی دهکردی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) نیز در این مراسم، اظهار کرد: حجاب مقوله‌ای است که همیشه درباره آن صحبت شده و با توجه به وضعیت فرهنگی ما توصیه‌هایی در این مورد بیان شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر درست رعایت کردن حجاب تاکید داشتند، به جوانان بسیجی آتش به اختیار بودن را پیشنهاد دادند و تصریح کرد: برای مقابله با وضعیت جهانی و فرهنگ‌های بیگانه اقداماتی را انجام دهند تا کشور را ایمن نگه دارند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) خاطرنشان کرد: علم همواره در اختیار ما مسلمانان بوده، امروزه کشور ما ایران از درجه بالای علمی برخوردار است و باید با توکل و یاری خداوند با قدم‌های محکم و استوار در راه علم‌آموزی پیشرفت کنیم.

گفتنی است در این مراسم نماینده تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌های علمی، نشریات و نخبگان دانشگاه مطالب خود را ارائه کردند و از نفرات برتر دانشجویی، نخبگان علمی، نمایندگان فرهنگی و علمی و مجری برنامه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz